َAluconam و مزایای آن

Aluconam  نوعی ورق تركیبی آلومینیومی است متشكل از آلومینیوم و پلی‌اتیلن فشرده ، كه آراسته ساختن هر سازه با آن به مانند به تن كردن لباسی آلومینیومی جهت زیبایی بخشیدن و محافظت از سازه خواهد بود.
استفاده از آلكونام بسیار به صرفه و اقتصادی است. ذات تولید آلكونام مبتنی بر تفكر نو و اقتصادگرایانه و با استفاده از تكنولوژی نوین است. با استفاده از آلكونام محدودیت در ایجاد طرحهای نو و متفاوت در نمای هر نوع بنا ، تنها به قوه تخیل طراح و معمار منتهی میشود و با كاهش كیفیت و دوام در محصول مصرفی روبرو نخواهیم بود.

۱۵ سال گارانتي مطمئن و  ۱۰ سال بيمه ايران

تنوع رنگ به انتخاب مشتری

ورق رنگی نمای ساختمان

چه تصمیم بر ساخت بنایی جدید ، یا مرمت و نوسازی سازه ای قدیمی باشد ، سطوح زنده و خوش‌رنگ و جزئیات زیبا در طراحی نما به ساختمان جان تازه‌ای خواهد بخشید. آلكونام تضمین رویداد این دگرگونی است.

کاتالوگ رنگ

درخواست نمایندگی ورق Aluconam

چند نمونه از پروژه های انجام شده ورق های کامپوزیت Aluconaرا میتوانید مشاهده بفرمایید

« 1 از 2 »

ورق آلومینیوم کامپوزیت

ساختار تشكيل دهنده آلكونام
آلكونام متشكل است از دو پوشش آلومينيومي و يك هسته پلي اتيلن فشرده در مركز لايه هاي آلكونام بدين ترتيب است :

مشخصات فني

مشخصات توضيحات
آلياژ (AA3000,5000 Series )
عمليات حرارت H12-14,H42-44
ضخامت ورق ۰٫۵-۰٫۵mm or 0.3-0.5mm
ضخامت پانل ۶mm, 5mm, ۴mm, ۳mm  
طول پانل از ۲m  تا   ۶mm/4m+/- انحراف مجاز
عرض پانل از    ۰٫۸mm  تا ۶mm /1.22mm+/- انحراف مجاز
رنگ پانل  Polyeater and PVDF     بنا به درخواست
ضخامت پرايمر ۶-۸  ميكرون
ضخامت رنگ ۲۴- ۲۲ ميكرون رنگ خشك
ضخامت پوشش محافظ ۸ ميكرون
عايق صوتي ۲۵ دسي بل (db) افت انتقال صوت
ضمانت ثبات رنگ : بسته به تعداد لايه هاي روكش رنگ چسبندگي لايه هاي آلومينيوم و لايه مركزي : تا ۳۰ سال بسته به جنس لايه مركزي

در ضمن خواص مكانيكي طبق استاندارد به شرح ذيل است :

تنشن كشش ۱۳۰N/mm2
زدياد طول ۵%  طول
Elasticity Module ۷۰,۰۰۰N/mm2
ضريب انبساط حرارت خطي (۲٫۴mm/m 100 degree C (linear
ضريب مقاومت حرارتي ۰٫۰۱۰۳m2 K/W for 4mm
ضريب رسانايي حرارتي (۵٫۵۴N/mm2 (for 4mm
تنش پوشه كردن ۱۱۵N mm/mm

۱- لايه محافظ
۲- لايه رنگ (PVDF)
۳- Pretreatment Coating
۴- پوسته آلومينيوم
۵- هسته آلومينيوم
۶- پوشه آلومينيوم
۷- رويه پرداخت شده با پوشش پلي استر

كاربردهاي آلكونام چيست ؟

آلكونام به جز استفاده در نمای ساختمان های معمولی و برجهای بلند مرتبه ، قابلیت استفاده در نمای جایگاههای پمپ بنزین ، انواع پلها ، ساختمان های خاص (مثل فرودگاه و …) را دارا است . همچنین در پوشش داخلی تونل ها و راهروها نیز میتوان از آلكونام استفاده كرد.

استفاده دیگر آلكونام در دكوراسیون داخلی ساختمانهای اداری و همگانی است . اخیراً رنگهای متنوع و زیبا استفاده از آلكونام در دكوراسیون داخلی منازل را نیز به انتخابی مدرن و زیبایی جویانه تبدیل كرده است.

همچنین از ورق‌های تركیبی آلومینیوم در مصارف صنعتی مانند اتومبیل سازی و وسایل مربوط به امكانات بهداشتی ساختمان ، ساخت صندوقها و چمدانهای محكم ، ساخت تابلوها و لباسهای چند جداره و … نیز استفاده می شود.

آلکونام نوعی ورق ترکیبی آلومینیومی متشکل از آلومینیوم و پلی‌اتیلن فشرده  می باشد که آراسته ساختن هر سازه با آن به مانند به تن کردن لباسي آلومينيومي جهت زيبايي بخشيدن و محافظت از سازه خواهد بود. استفاده از آلکونام بسيار به‌صرفه و اقتصادي است. ذات توليد آلکونام مبتني بر تفکرنو و اقتصادگرايانه و با استفاده از تکنولوژي نوين است.
از ابتداي معرفي پوششهاي آلومينيومي تركيبي ، چندين برند مختلف از توليدات چيني ، كره اي و كشورهاي حاشيه خليج فارس (امارات متحده) در داخل كشور عرضه شده است. اخيراً چند شركت داخلي نيز اقدام به خريد بخش نهايي خط توليد اين محصول (بخش Compound) نموده اند.

اما به جز گروه كارخانه هاي توليدي نورد آلومينيوم هيچ كارخانه داخلي قادر به توليد ورق سطح بيروني پوششهاي آلومينيومي تركيبي و نهايي سازي سطوح رنگ شده با تكنولوژي PVDF را دارا نيست.

توليدكنندگان داخلي مجبور به خريد كويل هاي رنگ شده آلومينيوم از كشورهاي ديگر و استفاده آنها در خط (Compound ) هستند.

توليد ورق آلومينيوم مورد مصرف در اين محصول توسط توليد كننده داخلي (نورد آلومينيوم) به دليل برخورداري از تكنولوژي نورد گرم  Nashايالات متحده به طور خلاصه اين مزيت‌ها را دارا ست :

  • خريد محصول داخلي با بهترين كيفيت و قيمت قابل رقابت
  • گارانتي مطمئن
  • استانداردهاي مورد نياز
  • اطمينان از موجود بودن محصول در هر زمان مورد نياز
  • توليد رنگهاي مختلف مورد نياز مصرف كننده
  • توليد در قطعات و ابعاد نامتعارف
  • استفاده از پلي‌اتيلن درجه ۱
  • خدمات كامل و نظارت به اجرا و نصب

مزايا نسبت به محصولات مشابه در صنعت ساختمان

بي شك بيشترين استفاده از آلكونام در صنايع ساختماني است . ساخت ورقهاي تركيبي آلومينيوم در ابتدا با هدف ايجاد مصالحي در جهت سبك سازي ساختمان و ايجاد آزادي كامل در طراحي معماري آن بوده است ، كه متعاقباً در صنايع ديگر نيز به كار گرفته شد. اما برتري آلكونام در مقايسه با ساير مصالح جايگزين در صنعت ساختمان فقط در سبك سازي نيست که به برخی از مزایای اصلی آن میپردازیم:

۱- سبك سازی وزن سازه‌ها

يكي از مهمترين معضلات صنعت ساختمان وزن زياد سازه هاست ، كه باعث مي شود سهم بيشتري از نيروي زمين لرزه را دريافت كنند. همچنين مصالح سنگي و آجري و شيشه هاي استفاده شده در نماي ساختمانها به دليل وزن بالايشان بيشتر در معرض خطر جدا شدن از نما و پرتاب شدن بر روي محل گذر عابران قرار دارند. وزن زياد و حجم بالاي سنگ و مصالح مشابه ، استفاده از زير سازيهاي سنگين‌تري را نيز مي‌طلبد.

در اين راستا اخيراً در ساختمان هاي بلندتر از ۴ طبقه كمتر از مصالح سنگي درشت درشت و آجري استفاده مي كنند.

بدين شكل نماي سيماني ، پلاسترهاي معدني و ورقهاي آلومينيومي و تركيبي(آلكونام) بيشتر در مركز توجه قرار گرفته‌اند. با يك مقايسه كوچك ميتوان به ارزش استفاده آلكونام در سبك سازي ساختمان پي برد.

همانگونه كه مشاهده مي شود وزن واحد سطح آلكونام در مقابل ديگر مصالح مصرفي در نماي ساختمان بسيار پايين تر است .

جمع وزن مصالح زير سازي Kg/m2 وزن   Kg/m2 نوع مصالح به ضخامت
۸۵ ۲۰Kg/m2      زيرسازي آهني ۶۵ سنگ گرانيت ۲ سانتيمتر
۷۹ ۱۴Kg/m2  با زيرسازي ملات ۶۵ سنگ گرانيت ۲ سانتيمتر
۷۸ ۷۸ سيمان سفيد ۴ سانتيمتر
۳۸ ۱۲Kg/m2 با پروفيل آلومينيوم ۲۶ شيشه ۶ ميليمتر
۲۶ ۱۰Kg/m2 (حدود) ۱۶ ورق آلومينيومي ۳ ميليمتر
۱۱٫۵ ۶Kg/m2 (حدود) ۵٫۵ آلكونام ضخامت ۴ ميليمتر
۱۲٫۹۵ ۶Kg/m2 (حدود) ۶٫۹۵ آلكونام ضخامت ۵ ميليمتر
۶۴ ۱۲Kg/m2   با پروفيل آلومينيوم ۵۲ شييشه دوجداره ۶/۶ ميليمتر

۲- كاهش هزينه هاي جانبي

با توجه به قيمت پايين آلكونام در مقابل سنگ هاي گرانيتي مرغوب و سنگهاي مهندسي ، شيشه‌هاي رنگي با كيفيت و … انتخاب آلكونام يك تصميم به صرفه و كاملاً اقتصادي است.

به جز كاهش هزينه‌ها در خريد با كاهش هزينه‌ها در نصب نيز روبرو هستيم چرا كه آلكونام اين قابليت را دارد كه به راحتي در كارگاه ساخت برش خورده ، خميده شود و به شكل مورد نظر درآيد و نصب گردد.

بدين ترتيب هزينه‌هاي انتقال مصالح شكل گرفته از كارخانه به محل پروژه و هزينه‌هاي بالاي زير سازي و نصب كاهش خواهد يافت.

نكته ديگر سرعت بالاي نصب آلكونام است. همچنين با توجه پرت بالاي مصالح سنگي نما چه در حمل و نقل و چه در هنگام نصب ، آلكونام از كمترين ميزان خسارت اقتصادي در اين مقوله برخوردار است.

۳- روشهاي شكل دهي و فرم دهي آسان

آلكونام به راحتي و با استفاده از ابزار معمولي و رايج صنعت مربوطه بريده شده ، خم و كماني مي شود و به شكلهاي مورد نظر درمي آيد.

درحالي كه حتي افراد كم تجربه نيز با رعايت نكات مرتبط با محصول ، مي‌توانند نسبت به نصب آن اقدام نمايند. در ادامه به ابزارها و روشهاي نصب الكونام اشاره خواهد شد.

۴- از بين رفتن محدوديت ها در استفاده از ايده‌هاي مختلف طراحي

محصول آلكونام به راحتي در اندازه هاي مورد نظر طراح و با رنگهاي متنوع و زيبا برش مي‌خورد و طرح مورد نظر را حاصل خواهد نمود. خواست هر معمار حاصل شدن منحني‌ها ، كمان‌ها ، چند وجهي‌ها ، حلقوي‌ها ، و … متنوع براي خلق چيدمان مطلوب و مورد نظر است. آلكونام متضمن وقوع اين رويداد خواهد بود.

۵- دوام و عدم تغيير رنگ به هنگام تغيير شكل

شكل پذيري بالا جزء ذات آلكونام است. مهم اين است كه شكل پذيري كامل و كم نظير آلكونام به هيچ عنوان بر دوام و صافي سطح آن اثر نامناسبي نخواهد داشت. چرا كه آلياژ مناسب آلومينيوم استفاده شده در اين محصول (۵۰۰۵ و۳۱۰۵) ، پلي‌اتيلن خالص و استفاده از تكنولوژي Achen Bach آلمان در مرحله نورد سرد و كارخانه Nash ايالات متحده امريكا در مرحله نورد گرم توليد ورق‌هاي آلومينيوم ، اين شكل پذيري و عدم ايجاد ترك روي سطح را تأمين مي‌نمايد. نهايي سازي رنگ سطوح با تكنولوژي PVDF و NanoPVDF  نيز ثبات رنگ و عدم ايجاد ترك و تغيير در Contrast رنگ آلكونام را تضمين خواهد نمود.

۶- رنگهاي متنوع و حذف بازتاب نور خورشيد

استفاده از رنگهاي متنوع و نهايي سازي لايه محافظ Poly Vinylidene Fluride) PVDF) كه نوعي Fluoro Carbon است ، علاوه بر ايجاد زيباي‌هاي هاي فراوان باعث حذف بازتاب نور خورشيد از روي ورق آلومينيوم شده است.

Fluoro Carbon نوعي رزين است كه نهايي سازي سطح با آن باعث مي شود خم كردن و فرم دهي ، شكست يا تركي در سطح رنگ ايجاد نكند.

كليه عمليات رنگ كاري آلكونام در كارخانه هاي توليدي نورد آلومينيوم و توسط متخصصين ايراني صورت مي گيرد.

همچنين متخصصين كارخانه Merc آلمان (تأمين كننده رزين PVDF آلكونام) ،  KCC كره (تأمين كننده رنگ دانه‌هاي آلكونام ) به طور منظم در هر فصل از خط توليد بازديد به عمل آورده و در مورد پيشرفت‌هاي تكنولوژي پياده سازي رنگ با كارشناسان ايراني به تامل مي پردازند.

۷-مقاومت در برابر باران هاي اسيدي و اشعه ماوراء بنفش نور خورشيد

رنگهاي داراي لايه محافظ PVDF مقاومت بالايي در برابر UV نور خورشيد دارند. همچنين باران هاي اسيدي نيز بر روي سطوح داراي محافظ PVDF اثري ندارد.

هيچ يك از مصالح نماي ديگر داراي چنين خواصي نيستند و به عنوان مثال گرانيت به سرعت در اثر بارانهاي اسيدي و اشعه UV جلا و سطح صيقلي خود را از دست مي دهد. سيمان سفيد به سرعت كثيف شده و رسوب باران در طول زمان بر روي شيشه باقي مي‌ماند.

۸- بی نیازی از شستشوی مداوم

يكي ديگر از ويژگيهاي آلكونام در قياس با ديگر مصالح مصرفي در نماي سازه ، عدم جذب كرد و غبار است.

به خاطر وجود لايه PVDF نوعي (Fluoro Carbon) بر روي آلكونام ، گذر جريان هوا در ورق الكتريسيته ساكن ايجاد نخواهد كرد. بدين شكل گرد و غبار معلق در هوا جذب سطح ورق نشده ، سطح تميز مي‌ماند. در صورت جذب شدن ميزان كمي گرد و غبار نيز اولين باران سطح آلكونام را دوباره پاكسازي خواهد نمود.

۹- زیرسازی آسان و متنوع

براي زيرسازي آلكونام ميتوان از شبكه هاي آهني يا آلومينيومي استفاده كرد. در هر دو سيستم زيرسازي مي توان جزئيات جداگانه و شبكه بنديهاي متفاوتي براي روش نصب در نظر گرفت. بدين ترتيب بسته به نوع سازه يا تجهيزات مورد نظر ، براي دستيابي به آسانترين و منطقي ترين راه حل ممكن آلكونام انتخابهاي مختلفي را ارائه خواهد نمود.

۱۰-قابليت تعويض پانل

سيستم نصب و جابجايي ورقهاي نصب شده آلكونام به قدري آسان است كه تعويض هر پانل دلخواه براي مصرف كننده به سرعت قابل اجرا خواهد بود. در حالي كه هزينه آنچناني در بر نخواهد داشت . از همه مهمتر اين كار در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي پذيرد.

۱۱-عايق صوتی و حرارتی عالی

ذات مركب آلكونام باعث مي‌شود سرعت حركت موج صوت در برخورد با لايه هاي مختلف (با چگالي و بافتهاي متفاوت) بارها تغيير كند. بدين شكل انرژي موج صوت تحليل رفته و عمق نفوذ آن كاهش مي يابد.

همچنين آلكونام با توجه به ظرفيت حرارتي سيستم تركيبي آن با هسته پلي اتيلن ، عايق حرارتي بسيار عالي مي باشد.

۱۲- قابليت بازيافت مواد مستعمل و خورده برش ها

ورق هاي تركيبي آلومينيوم (مانند تمامي محصولات مرتبط به آلومينيوم) اين قابليت را دارا است تا پس از سالها مصرف ذوب شده و بعد از زدودن آلاينده ها دوباره به چرخه توليد و مصرف باز گردد.

بدين ترتيب توجيه اقتصادي استفاده از آلكونام منطقي تر از هر محصول مشابه ديگري در ساختمان خواهد بود.

مزاياي آلكونام در برابر ديگر ورقهاي تركيبي آلومينيوم

توليد ورق آلكونام در اين شركت (نورد آلومينيوم) به دليل برخورداري از تكنولوژي نورد گرم NASH  ايالات متحده مزيت‌هاي بسياري را دربردارد:

  • خريد محصولات داخلي با بهترين كيفيت و قيمت قابل رقابت

  • ۱۵ سال گارانتي مطمئن

  • ۱۰ سال بيمه ايران

  • استاندارد كارخانه‌اي به شماره ۰۰۰۱۲/ ۸۶ /۳۹ (جهت توليد كامپوزيت پنل آلومينيومي)

  • اطمينان از موجود بودن محصول در هر زمان مورد نياز

  • توليد رنگ‌هاي مختلف مورد نياز مصرف كننده

  • توليد در قطعات و ابعاد نامتعارف