آلومینیوم پلی کرافت

آلومینیوم پلی‌کرافت متشکل از یک لایه ورق آلومینیوم، یک لایه پلی‌اتیلن و یک لایه کاغذ کرافت، عایق میعانات بوده و در عین حال با جلوگیری از تشکیل پیل گالوانیک، مانع از خوردگی و پوسیدگی سطوح فلزی می‌شود. ورق‌ آلومینیوم محافظ اصلی سطح بیرونی برای  عایق کاری  لوله ها، مخازن و تجهیزات است که عایق،  لوله و مخازن را از آسیبهای فیزیکی، اشعه  UV، فرسایش و آب محافظت می کند.

مزایا و نحوه عملکرد

به دلیل وجود نمک در ترکیبات عایق‌های گرم مانند پشم سنگ، در صورت نفوذ رطوبت در این لایه، عایق گرم در مجاورت تجهیزات عایق‌کاری شده و ورق آلومینیوم، تبدیل به رسانا شده و با تشکیل پیل گالوانیک، خوردگی الکتروشیمیایی اتفاق خواهد افتاد. در حالیکه کاغذ کرافت موجود در محصول، رطوبت را جذب کرده و مانع از تشکیل پیل گالوانیک خواهد شد. چنانچه مقدار رطوبت موجود در عایق، از حد جذب کاغذ بیشتر شود، لایه پلی‌اتیلن موجود در محصول، مانع از عبور جریان الکتریسیته شده و در نتیجه از خوردگی الکتروشیمیایی لوله و تجهیزات جلوگیری خواهد نمود.

نوع آلیاژ

برای تولید این محصول از ورق آلومینیوم با آلياژهای گروه  1000  و ۳۰۰۰ استفاده می‌شود که به صورت رول و یا شیت با عرض یک متر و طول دلخواه قابل ارائه بوده و تولید آن نیز بر اساس استاندارد جهانی ASTM-B209  می‌باشد.

کاربردها

آلومینیوم پلی‌کرافت از ضخامت تجمیعی ۰٫۴ میلی‌متر الی ۱٫۵ میلی‌متر به دو صورت ساده و کرکره جهت محافظت از عايق‌های حرارتی – برودتی در تاسيسات نفت، گاز، پتروشيمی و نيروگاههای حرارتی در مقابل صدمات مکانیکی و عوامل جوی، به کار می‌رود.